overview

Bijenkorf

Met ruim vijfduizend medewerkers, tien filialen en vele prachtige merken, is de Bijenkorf één van de populairste warenhuizen in Nederland. Zo heeft zij flagship stores in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag; medium stores in Amstelveen, Utrecht, Eindhoven en Maastricht en modefilialen in Groningen, Breda en ’s Hertogenbosch. Daarnaast mag de webshop natuurlijk niet vergeten worden, die heel Nederland bedient.

Bijenkorf

Groei webshops

De Bijenkorf zet zich in voor de verdere uitbreiding van haar aanbod van topmerken en luxe merken. Dit geldt voor zowel haar filialen, als voor de webshops. De verdere groei van de webshops is dan ook een belangrijke focus van de Bijenkorf.

Verbeteren conversie

De consultants van Pieter Smit Media hebben de Bijenkorf geholpen met het design en de ontwikkeling van de webshops. Het initiële doel was om de conversie te verbeteren. Door de verschillende vestigingen aan elkaar te koppelen, databases te synchroniseren en inkoop prognoses op te stellen, werd een centraal inzicht in de voorraad van de dertien vestigingen mogelijk.

Optimalisatie bedrijfsprocessen

Dankzij de vernieuwde inrichting van de webshops werd er niet alleen meer conversie gerealiseerd, maar werden ook de bedrijfsprocessen geoptimaliseerd. De creative web engineers van Pieter Smit Media wisten op technische gebied innovatieve oplossingen aan te dragen en gingen de uitdaging aan. Als resultaat waren zij in staat om 'just in time' de logistieke processen automatisch aan te sturen.




E-commerce strategie

Deze automatische aansturing van logistieke processen heeft een professionaliseringsslag met de bijbehorende tijdwinst tot gevolg gehad. Doordat de processen efficiënter zijn ingericht, zijn de webshops verder uitgegroeid en hebben zij een zeer belangrijke positie ingenomen in de e-commerce strategie van de Bijenkorf.

Vraag nu meteen jouw offerte aan!